Markt van wearables groeit explosief

In totaal zullen er maar liefst 72 miljoen wearables (draagbare slimme apparaten) verscheept worden in 2015 volgens analisten. Een explosieve stijging ten opzichte van de 26,4 miljoen wearables die verscheept zijn in 2014.

smartwatches_01Volgens de International Data Corporation (IDC) zullen er in 2015 72 miljoen wearables verscheept worden. Ten opzichte van de 26,4 miljoen verscheepte wearables in 2014 betekent dat een stijging van maar liefst 173,3 procent! In 2019 zullen er in totaal 155,7 miljoen wearables verscheept worden als de huidige trend doorzet.

De vraag naar simpele wearables waar geen apps op draaien is echt ongelooflijk. Fabrikanten als FitBit en Xiaomi hebben geholpen de markt op te laten bloeien met hun slimme bandjes die minder dan 100 dollar kosten en de IDC verwacht dat dit momentum door blijft zetten in 2015“, aldus de IDC. Die goedkopere bandjes richten zich vaak op fitnessen en gezondheid en worden gekoppeld aan een smartphone die de sensoren via een app uitlezen. Zo kun je bijhouden wat je hartslag is, hoeveel stappen je hebt gezet en meer van dat soort gezondheids-gerelateerde zaken. “We verwachten dat slimme wearables, waarop apps draaien, de leiding nemen in 2016. Slimme wearables zoals de Apple Watch of de Hololens van Microsoft zijn een aanwijzing op een aankomende verandering en de transitie van simpele naar slimme wearables opent een hele reeks aan mogelijkheden voor verkopers, ontwikkelaars en makers van accessoires“, vervolgt de IDC.

2014 2015 2019
Simpele wearables 22,1 39,0 66,3
Slimme wearables 4,2 33,1 89,4
Alle wearables 26,4 72,1 155,7

Mocht je overigens willen weten wat wearables precies zijn: slimme apparaten die je draagt zoals een smartwatch, fitnessband, slimme technologieën geïntegreerd in kleding en slimme brillen bijvoorbeeld. De wereld van computeren is in ieder geval in rap tempo aan het veranderen en waar we 10 jaar geleden nog niet eens smartphones hadden hebben we nu een computer om onze pols, een kleine supercomputer in de broekzak, overal toegang tot razendsnel internet, hologrammen dankzij de Hololens van Microsoft en virtual reality dankzij onder andere de Oculus Rift.

Bron: IDC


Tags: , , , ,