Update naar iOS 6 op iPhone kan internetproblemen veroorzaken

Na het updaten van je iPhone 3GS/4/4S kan het zijn dat je geen mobiel internet meer hebt ook al staat er een 3G-tekentje boven in je notificatie-balk. Dit komt door een foutieve instelling en is eenvoudig op te lossen.

iOS 6 kan voor 3G problemen zorgen

iOS6iOS 6 is nu alweer even te downloaden voor de iPhone 3GS, iPhone 4 en iPhone 4S en steeds meer gebruikers hebben dan ook hun iPhone geüpdatet. Nu blijkt echter dat je na het updaten mogelijk geen toegang meer hebt tot mobiel internet, ook al staat er in de notificatie-balk dat je een 3G-verbinding hebt. Dit probleem kwam vandaag naar voren bij een bekende van de redactie en na wat speurwerk op het internet zijn wij erachter gekomen dat het een probleem is waar vrij veel mensen last van hebben, ongeacht de provider die gebruikt wordt. De oorzaak van het probleem is de APN-instelling. Deze instelling is noodzakelijk voor het kunnen verbinden met het internet van je provider en deze klopt in sommige gevallen niet meer na het updaten.

Oplossing 3G-probleem in iOS 6 is eenvoudig

Het 3G-probleem is zeer eenvoudig op te lossen en wij hebben de oplossing duidelijk omschreven zodat je snel weer aan de slag kunt met mobiel internet op jouw iPhone! Lees hieronder de oplossing:

1. Kies op het startscherm ‘Instellingen’ (het icoon met de tandwieletjes)
2. In het instellingen menu kies je voor ‘Algemeen’
3. In het ‘Algemeen’ menu kies je voor ‘Netwerk’
4. In dit menu moet je ervoor zorgen dat ‘3G’ en ‘Mobiele data’ ingeschakeld zijn. Kies nu voor ‘Mobiel datanetwerk’
5. Tik nu op ‘APN’ en voer op basis van jouw provider het juiste adres in:

  • KPN – portalmmm.nl
  • T-Mobile – internet
  • Vodafone – live.vodafone.com
  • Hi – portalmmm.nl
  • Telfort – portalmmm.nl
  • Tele2 – internet.tele2.nl

6. Laat de overige invoervelden leeg en ga terug naar het startscherm.
7. Start je telefoon opnieuw op en 3G zou nu weer moeten werken.

Mocht je na de door ons gegeven stappen nog steeds geen internet hebben ondanks dat er wel 3G weergegeven wordt in de notificatiebalk dan raden wij je aan om even contact op te nemen met je provider. Contact informatie kan gevonden worden op onze providerpagina’s.


Tags: , , , , , ,