LG en Apple vallen Samsung aan

Vanavond gaat Samsung de Galaxy S4 aankondigen en dat hebben Apple en LG ook door. Als tegenaanval hebben beide bedrijven iets gedaan om de aandacht op zichzelf te vestigen.

Creatief reclame maken, LG laat zien hoe

Wat doe je als je concurrent met een nieuw toestel komt? Dan ga je in de tegenaanval en het liefst op een ludieke of grappige manier. Apple had in het verleden de ‘I’m a Mac’-video’s en we kennen allemaal de filmpjes van Samsung die de spot drijven met de iPhone en diens gebruikers of de vergelijking tussen twee toestellen. De een zal dat soort acties meer waarderen dan de ander maar wij kunnen er wel om lachen. LG is nu ook in de ‘grappige aanval’ modus gegaan door een advertentie te plaatsen boven een advertentie van Samsung:

LG Optimus G is here 4 you nowDe onderste advertentie is van Samsung en bereidt mensen voor op de komst van de Samsung Galaxy S4. LG heeft daarboven een eigen advertentie laten plaatsen in dezelfde stijl als de advertentie van Samsung en eerlijk gezegd valt de advertentie van LG wat meer op. Samsung zal er niet blij mee zijn maar het is een leuke manier om je product te promoten.

Ook Apple opent de aanval

Phil SchillerOok Apple heeft de aanval geopend. Phil Schiller, marketingdirecteur bij Apple, heeft in een zeldzaam interview wat zaken opgesomd over het verschil van de iPhone met Android. Zo zouden er in de afgelopen maanden vier keer zoveel mensen overgestapt zijn van Android naar de iPhone dan andersom en is “Android een gratis vervanging van een feature phone en is de ervaring niet zo goed als die van de iPhone“. Daarmee zegt hij dus in feite dat Android-smartphones geen smartphones zijn? Of weet de beste man niet wat een feature phone is? Ook is Schiller niet te spreken over de vele accounts die je nodig schijnt te hebben op een Android-toestel: “Wanneer je een Android-toestel uit de doos haalt moet je je aanmelden met negen accounts van verschillende leveranciers om dezelfde ervaring te krijgen die standaard met iOS komt.” Nu hebben we al verschillende Android-toestellen, van verschillende merken, in onze handen gehad en één Gmail-account was altijd voldoende om alles te laten werken naar behoren. Het zijn dus rare opmerkingen van Phil Schiller die niet helemaal overeen komen met de werkelijkheid.

Bron: Wall Street Journal & PhoneArena.com


Tags: , , , ,