Mogelijk leveringsproblemen Samsung Galaxy S4

Steeds vaker lijken high-end telefoons hand in hand te gaan met leveringsproblemen. Begin dit jaar was het de Lumia 920, toen de HTC One en nu lijkt ook de Galaxy S4 slachtoffer te worden.

Samsung verwacht leveringsproblemen met de Galaxy S4

Galaxy S4 overviewSamsung verwacht in de eerste weken van de lancering van de Galaxy S4 dat er leveringsproblemen op zullen treden. De problemen zullen volgens Samsung ontstaan doordat de belangstelling voor de Galaxy S4 heel groot is en het gevolg daarvan is dat niet alle winkels meteen bevoorraad kunnen worden. In Nederland lijken de problemen vooralsnog niet heel erg, maar in de Verenigde Staten zijn er al vertragingen. Zo hebben zowel Sprint en T-Mobile moeite met het uitleveren van de Galaxy S4. Samsung zelf zegt dat er in de eerste maand maar liefst 10 miljoen toestellen uitgeleverd worden aan de providers, maar dat is blijkbaar niet genoeg.

De Samsung Galaxy S4 komt eind deze maand nog in Nederland uit!

Schaarste creëren om de hype te voeden

Zodra er berichten verschijnen over leveringsproblemen gaat er bij sommige mensen direct een lampje branden: zelf schaarste creëren om de hype te vergroten. En ja, dat is iets wat gedaan wordt al zal het nooit officieel toegegeven worden. Zo zou Nintendo tijdens de release van de Wii expres de productie laag gehouden hebben van zowel de console als de accessoires met als gevolg dat het allemaal constant uitverkocht was. Schaarste bij een nieuw product betekent voor veel mensen dat dat product populair is waardoor die populariteit toe zal nemen want hoe populairder iets is, hoe meer mensen het willen hebben. Ook van Apple zijn er geruchten geweest over het expres laag houden van de productie om zo schaarste te creëren. Dan kom je als consument in de winkel en overal hoor je: “ja, die is uitverkocht door de enorme populariteit.” Uitverkocht door populariteit? Dan moet het wel een goed product zijn!

Marketingtechnisch is schaarste creëren dus niet eens zo heel gek. Het kost relatief weinig, er wordt (veel) over je geschreven, in winkels wordt over je gesproken en je krijgt mond-op-mond reclame. Schaarste, expres of niet, kan erg goede marketing zijn voor je product, maar dan moet het niet de spuigaten uitlopen! Een beetje vertraging is niet erg, maar het moet niet zo zijn dat je product bijna nergens te krijgen is en dat klanten naar de concurrent gaan.

Bron: Nu.nl


Tags: , , ,